4/10/2016

Тренінг, березень 2016р.

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА – НЕВІДКЛАДНЕ ЗАВДАННЯ СЬОГОДЕННЯ




Детальніше читайте на сайті http://zpto.ues.by/index.php

4/04/2016

Мистецтво виховання преференція класного керівника


Формування і розвиток високо інтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті,всебічний розвиток учня як особистості, її нахилів, здібностей, талантів, професійне самовизнання, формування загальнолюдської моралі, засвоєння визначеного суспільними, національно-культурними потребами обсягу знань про природу, людину, суспільство і виробництво, екологічне виховання, фізичне вдосконалення – це завдання, які ставить перед собою не тільки кожний класний керівник, педагог, а всі члени методичної комісії класних керівників Перечинського професійного ліцею.
Як досягнути поставленої мети, яку ставить перед класним керівником сьогодення? Розвиток суспільства іде вперед захлинаючись  інформаційно - технічним прогресом, але людські цінності залишаються незмінними. Тому, найважливішою річчю, на яку наші учні мають право, – є радість. Радість від смаку життя, радість від свого оточення. Як досягти гармонії між завданнями поставленими сучасністю і внутрішнім світом учня? Життя в ліцеї кожного учня це перемоги і поразки, задоволення і розчарування. Як розвивати внутрішній світ учня при цьому зберігши чистоту і самобутність дитини? 
Сказати, що виховання – складна справа, то все одно, що сказати, що земля – кругла, а небо – безкрає. Справді, це твердження годі заперечити... І тому класні керівники вчаться мистецтву виховання, адже йдеться про здоров’я фізичне і психічне дитини, а класний керівник несе відповідальність за колектив, який йому довірили, доручили.
Існує така притча:
Якось до одного села прийшов і залишився там жити старий мудрий чоловік. Він любив дітей і проводив з ними багато часу. Ще він любив робити їм подарунки, але дарував тільки крихкі речі. Як не намагалися діти бути акуратними, їх нові іграшки часто ламалися. Діти засмучувалися і гірко плакали. Проходив якийсь час - мудрець знову дарував їм іграшки, але ще більш тендітні.
Одного разу батьки не витримали і прийшли до нього:
- Ти мудрий і бажаєш нашим дітям тільки добра. Але навіщо ти робиш їм такі подарунки? Вони стараються, як можуть, але іграшки все одно ламаються, і діти плачуть. Але ж і іграшки такі прекрасні, що не грати з ними неможливо.
- Мине зовсім небагато років. - посміхнувся старець, - І колись хтось подарує їм своє серце. Можливо мої іграшки навчать їх поводитися потім з таким безцінним даром хоч трохи акуратніше...
Мораль притчі,на сьогодні, мабуть така:бурхливий розвиток науково – технічного процесу не дає нам права забувати про людські цінності. Люди, які займаються вихованням, а саме класні керівники мають постаратися дати учням якнайбільше життєвих навичок, якнайбільше розширити кругозір. Все це дуже знадобиться їмнадалі, дозволить легше освоювати проблеми дорослого життя.
Для того, щоб виховувати почуття кожного учня, достукатися до маленького сердечка, зрозуміти і не нашкодити в навчальному закладі члени методичної комісії класних керівників працюють за такими напрямки:

         громадянське виховання;
         родинно-сімейне виховання;
         військово-патріотичне виховання;
         трудове виховання;
         художньо-естетичне виховання;
         моральне виховання;
         екологічне виховання;
         формування здорового способу життя;
         превентивне виховання;
         сприяння творчому розвитку особистості.

Виховання творчої особистості, одне з найважливіших питань і завдань, які покликані розв’язувати усі ланки виховання в нашому ліцеї і класні керівники використовують різні формами виховної роботи:

       Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, "філософський стіл", "відкрита кафедра", інтелектуальні аукціони, ринги, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, "жива газета", створення книг, альманахів).
       Діяльнісно-практичні (творчі групи, екскурсії, свята, театр-експромт, ігри-драматизації, ярмарки, народні ігри, огляди-конкурси, олімпіади).
       Інтегративні (шкільні клуби, КВК, фестивалі, асамблеї з проблем традицій, культури, політики і права, гуртки).
       Діалогічні (бесіда, міжрольове спілкування).
       Індивідуальні (доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо).
       Наочні ( музеї ліцею, кімнати і зали, галереї,виставки учнівської творчості, книжкової виставки, тематичні стенди тощо).

Кожний класний керівник намагається виявити талановиту дитину, її тонку спостережливість, зосередженість, посидючість, вміння наполегливо переслідувати поставлену мету, самостійність, незалежність у діяльності. Обдаровані діти, як правило мимоволі привертають до себе увагу.
Мистецтво виховання – мистецтво пробудження у вихованця його власних сил.Виховуючи, розвиваючи талант, ми повинні також пам’ятати, що не можна перевантажувати, не можна змушувати постійно займатись улюбленою справою. Все це може стати причиною неврозу, психічного захворювання або ж розвинути в учня пихатість і претензійність.
Існує думка, що кожна дитина  - це джерело здібностей,  по-своєму талановита, інакше, всі діти обдаровані. Аот класний керівник повинен проникнути у внутрішній світ кожного учня і слід пам’ятати, щонедоцільно підганяти всіх учнів під одну мірку. Це призводить до духовного рабства.
Взаємодія класного керівника і учня перш за все залежить від педагога, його вправності, ступеня розвитку педагогічної майстерності. У вихованні учнів, потрібно знаходити раціональний підхід до кожного учня. Тому, що в учня бувають свої – малі і великі – тривоги, обіди, нещастя. Досвідчені класні керівники, які володіють високою емоційною культурою, відразу здатні розібрати, що в учня щось не так. Це видно перш за все по очах, очі – «дзеркало душі».Відчувати, розуміти, цінити і творити - це мистецтво, яке передають досвідчені класні керівники молодим колегам.
Існує і інша сторона медалі. Неодноразово на засіданнях методичної комісії ми розглядаємо питання поведінки учнів, їх зухвалість, агресивність, неадекватну поведінку, одним словом, розглядаємо дисципліну,так би мовити,неслухняних або важких учнів.
Громадські стереотипи авторитарно диктують - хороша дитина - це дитина покладлива, покірна, підконтрольна. А у вашій групі є бешкетник?І в наших групах є учні, які порушують дисципліну. І нічого тут дивного немає, а головне, і в такого учня є всі шанси вирости хорошою людиною, якщо класний керівник йому допоможе. Неслухняні, непокірливі  або може гіперактивні учні мусять себе якимись чином проявити, бо тільки тоді вони живуть повноцінним життям. Адже це сильна особистість, ініціативна і спроможна відстоювати свої права. Однак, якщо учня слухати і чути, проблеми з неслухняністю просто не виникає. Завжди можна домовитися.З них виростають яскраві, творчі особистості, про це свідчать біографії великих людей, наприклад, Чарльз Дарвін у дитинстві мав  інтерес лише до стрілянини, метушні з собаками та до ловлі щурів, передрікали, що він буде ганьбою для своєї сім'ї. Гельмгольца, який не виявляв завзяття до навчання, вчителі визнавали мало не недоумкуватим. У Ньютона були погані оцінки з фізики та математики. Багато з тих, хто досяг надалі вершин слави і світового визнання, в дитинстві були другорічниками: Гоголь і Гончаров, Достоєвський і Бунін, Чехов і Еренбург. Виявляється, і генії не справлялися часом зі шкільною програмою, були непосидючі, не могли зосередитися на чому потрібно.У школі Білл Гейтс не мав успіхів із граматики, суспільствознавства й інших предметів, які він вважав тривіальними, але отримував вищі оцінки з математики.До кінця початкової школи погана поведінка Гейтса стала хвилювати його батьків і вчителів настільки, що його відправляли до психіатра. А ставши успішною людиною,Білл Гейтс виступаючи перед старшокласниками, підкреслив, що щоденне навчання оптимізму і політкоректності формує покоління далеке від реальності, а це неминуче призводить до невдач у дорослому світі.
Вчителі хочуть щоб діти були слухняні.З такими учнями зручно і комфортно. А, може слухняність – це відмова від своєї волі?  Учень не робот, а жива людина зі своїм характером, темпераментом, слабкостями і, як хочете дивацтвами. Адже непослух - це прояв усвідомленої особистості, яка має свою думку і не боїться її висловити. Так, непослух - зовсім не зло, як вважають багато. Насправді це ж добре, коли учень знає, чого він хоче, а чого ні. Миж не хочемо виховати безвольних рабів?!
Французький актор Ален Делон сказав, - «Важка дитина — це нещаслива дитина»? Тому чим щасливішими будуть ваші учні, тим легшим буде наше з ними спілкування. Даруйте учням свій час і любов — у відповідь вони подарують нам багато приємних і радісних хвилин.  Для цього необхідно дотримуватися деяких порад: не вимагайте від учнів миттєвої реакції, не примушуйте,  а переконуйте, не контролюйте надмірно, не карайте за правду, якщо вона і не подобається, не обманюйте, не маніпулюйте учнями, не підганяйте події і не відкладайте їх, не забирайте право на помилку, не муштруйте, і занадто не прив’язуйтесь до учня. Для того, щоб зрозуміти і почути учня, в навчальному закладі проводяться такі форми роботи: індивідуальна, групова, фронтальна, словесна, практична, наочна. Класні керівники нашого ліцею працюють над різноманітними проектами, де основну дослідницьку, пошукову роботу проводять учні під керівництвом педагога. Учні люблять знаходити інформацію в Інтернеті, створювати презентації, форматувати, редагувати знайдений матеріал. Формуючи групи за інтересами, ми охоплюємо всю групу і для кожного знаходимо заняття за інтересом.
Розвиток інформаційно – комунікаційних технологій вимагає від класного керівника нового підходу до сучасного учня. На допомогу приходить найсучасніша техніка, комп’ютери, мережа Інтернет. Тому, в нашому навчальному закладі для обміну досвідом створений Сайт методичної комісії класних керівників. За допомогою, якого класні керівники можуть поділитися досвідом, зайти цікавий матеріал для проведення виховних заходів, звернутися до психолога, мають під рукою всю нормативну базу, необхідну для роботи.  Це важливо і для учнів, бо вони активніше приймають участь у виховних заходах, якщо інформація потрапляє на сторінки сайту. Учні мають можливість показати свої фотографії батькам і знайомим.
Сьогодні, класному керівнику відводиться особлива роль і місце, що підкреслюється в основних нормативних та законодавчих документах про освіту. Вимоги до нього досить високі, що цілком закономірно. З огляду на це кожен класний керівник має бути не тільки прекрасним фахівцем, а й володіти високим мистецтвом виховання. Досягнення висот педагогічної майстерності потребує максимальних особистих зусиль, енергії, природних нахилів і здібностей, великої працездатності і чи не найголовніше – безмежного бажання стати «класним»  керівником.

  Використані джерела


Всьому початок - любов

Мета: Виховання в учнів любові, поваги до матері, батьківщини, батьків, до всього прекрасного, що оточує людину в житті.

Інтер’єр. Рушники, квіти, столи прикрашені вишитими серветками, на чільному місці портрет жінки з немовлям. У класі також плакати з висловлюванням видатних людей про любов

Любов великий учитель.
Ж.Б.Мольєр

Серце без любові - це серце в пітьмі.
Р.Ролліи

Страшно не любити.
 В.Маяковський

«Любов'ю та поступливістю досягається все»
                                                                     Жан Поль


Що таке Кохання?"- це питання задає кожен. Але Кохання - це те, що не можна зрозуміти головою, її потрібно відчути серцем... Кожна людина кохає.... не існує людини, яка нікого не кохає... будь це улюблена дівчина або хлопець, мати, батько.... Батьківщина.... Все можна кохати.... А чи кохаєте Ви?

............♥.♥..♥.............♥..♥.. ♥
......♥................♥..♥.................♥
....♥....................♥.....................♥
...♥............................................♥
.....♥........................♥......♥........♥......♥
.......♥...................♥............... ♥...........♥
..........♥.................♥............♥..............♥
..............♥.............. ♥.......♥..............♥
...................♥..............♥.............♥
............................♥........... ♥


«Коли любиш, то таке багатство відкриваєш у собі, стільки ніжності, привітності, навіть не віриться, що так умієш любити»
 А.Чехов.

 «Зіпсовані люди — це ті, у яких немає любові»
 Б.Шоу.


Учитель. Дорогі друзі! Ви стоїте на порозі дорослого життя. І щоб допомогти вам гідно увійти в нього, ми започатковуємо цикл уроків - «Уроки життєвої мудрості». Сьогодні перший урок цього циклу

Урок починається сценкою




Інсценування казки «Зоряна родина»
Дійові особи
Зірка
Місяць
Мандрівник
Зірочки (шість-сім осіб)
Звучить лірична музика. На сцену виходять Зірка та Місяць. Вони розповідають казку, присвячену родині.

Зірка. Колись давно, багато віків тому, так багато зірок, як нині, не було. Ясної ночі можна було бачити лише єдину зірочку, світло якої було то яскравим, то дуже тусклим.
Одного разу Місяць запитав у Зірочки: «Зіронько, чому твоє світло таке різне: то яскраве, що вказує дорогу навіть уночі; то слабе та непомітне?»

Зірочка довго мовчала, а потім, зітхнувши, відповіла: «Світло моє гасне тоді, коли мені самотньо. Адже поруч зі мною немає жодної зірочки, схожої на мене. А так хочеться бачити і чути когось поруч із собою!»

Місяць. А в які ночі світло стає яскравим?

Зірка. Моє світло спалахує яскраво тоді, коли я бачу мандрівників, що поспішають. Мені завжди було цікаво дізнатися, що їх так манить у дорозі, куди вони так поспішають?
Місяць. І ти дізналася про таємницю мандрівників?

Зірка. Так. Одного разу я запитала про це людину, яка була тривалий час у дорозі. Вона мала виснажений та дуже стомлений вигляд від довгої подорожі, кожний крок давався їй з великими зусиллями, але очі...

Місяць. А якими були її очі?

Зірка. Вони сяяли в темряві від щастя та радості. (Наперед виходить Мандрівник.) Чому ти радієш, мандрівнику?

Мандрівник. Замерзаючи в снігу, голодуючи без шматка хліба, задихаючись від спеки, я крокую вперед, долаючи всі перешкоди, тому що знаю: вдома на мене чекає тепло та затишок, турбота й піклування моєї родини — дружини, дітей, онуків. Заради їхніх щасливих очей я готовий зробити навіть неможливе.

Зірочка. Зірочка схвильовано замовкла, а потім відповіла: «Ось відтоді я й намагаюся дарувати якомога більше світла тим мандрівникам, які несуть щастя та любов у свій дім, у свою родину».

Місяць. Моя маленька помічнице! Чи хотіла б ти мати власну сім'ю, рідних, які б допомагали тобі робити людей щасливими?

Зірочка. «А хіба можливо це?» — з бентежною надією запитала Зірочка.

Місяць. І Місяць, не кажучи ні слова, змахнув рукавом своїх срібних шат, і тієї ж миті на небі засяяли тисячі нових зірок, які сяяли та дивовижно мерехтіли своїм неповторним світлом, немовби говорили маленькій Зірочці: «Ми поруч, ми тут, люба, ми тепер — одна родина!»
Звучить музика. Наперед вибігають зірочки, виконують танець.

Ми обрали таку тему невипадково. Адже, справді   із чого розпочинається людське життя?
Авжеж, з любові

Всьому початок є любов
Всьому початок є любов...
А твердять: «Спершу було слово...»
А я кажу вам знову й знову:
«Всьому початок є любов!»
Всьому початок є любов:
І осяванню, і сумлінню,
Очам жоржини і дитини —
Всьому початок є любов.
Любов! Я достеменно знаю.
Усе, зненависть теж, гадаю.
Сестра твоя навік, любов.
Всьому початок є любов:
 Замрія, жах, вино і порох,
 Трагедія, і сум, і подвиг —
То все діла твої, любов...
Весна тобі: «Живи і знов...»
 І ти від шепоту хитнешся,
 І випростаєшся, й почнешся,
 Всьому початок є любов.
Р. Рождественський

 У повісті А.Чехова є слова: «Яке це велике щастя любити і бути любим, і який це жах відчувати, що починаєш падати з цієї високої вежі». Отже, любов — це висота. Висота моральна, духовна. Саме тому говорити про любов — це значить передусім говорити про людину, про її характер, смаки, погляди, принципи, вимоги до життя. Лев Толстой вважав, що «любов — пробний камінь для людей».
Дорогі друзі, а з чого розпочинається любов для кожного з вас?
(Відповіді учнів.)
Учень___ Для кожного з нас любов розпочинається саме з материнської любові, з її ніжних рук, з її ласкавої усмішки, з її доброго серця. В.Бєлінський писав: «Немає нічого святішого та безкорисливішого за материнську любов; будь-яка прив'язаність, будь-яка любов, будь-яка пристрасть або слабка, або користолюбна порівняно з нею».
Учень___ Достеменно, так, М.Некрасов оспівав у своїх віршах прекрасну, безкорисливу материнську любов. Це йому належать поетичні рядки:
Ми любимо батька, дружину, сестру,
Та в муках ми згадуєм матір.
Та чи завжди ми у змозі оцінити це прекрасне, високе почуття? Мабуть, що ні. Іноді ми буваємо жорстокими і неуважними саме до тих, хто нас так самовіддано любить. І насамперед до матері.
Учень___ Саме з любові до матері розпочинається любов до рідного обійстя, природи, землі, батьківщини. Людина назавжди пов'язана душею і серцем зі своєю маленькою батьківщиною, тим місцем, де вона народилася, де пройшли її дитячі та юнацькі роки, де зустріла вона своє перше кохання...

Дитинства теплота і мудрощі старечі,
Сивінь минулого і зелень майбуття,
Труда нестримний крок, любові ніжні речі,
Це ти, мій городе, це ти, моє життя.

Саме від вас, молоді, залежить доля рідного краю. А доля його, я переконана в цьому, буде щасливою, коли всі ми житимемо з любов'ю в серці.
«Страшно не любити», — писав В.Маяковський, який мріяв про те, щоб усім світом крокувала любов.

Любіть тваринку і травинку,
І сонце завтрашнього дня,
Вечірню в попелі жаринку,
Шляхетну інохідь коня.
Л.Костенко

Можливо, любі друзі, ви зможете зараз пригадати поетичні рядки про любов до рідної природи, землі, до всього, що нас оточус.

Учениця. Мені природа — друга мати.
Я трепетно її люблю,
Люблю і ранок зустрічати,
І проводжать нічну зорю.
Люблю я верби, що над ставом
Розкішні коси розплели.
Мене теж ваблять своїм станом
Стрімкі казкові береги.
Люблю помандрувати полем,
Послухать співи солов'я.
Люблю сердечним, щемним болем,
Бо це усе — моя земля.
Учень. Криниця при дорозі край села,
І журавель похилений над нею,
Хоч би куди дорога завела —
Думки мої із рідною землею.
Бо тут мій дім і тут моя рідня,
І тут священні батьківські могили.
Душа моя не прожила б і дня
Без тих країв, які мене зростили.

Учениця. Як не любити весни многошумної,
Меду пахучих суцвіть,
Як не любити роботи розумної,
Праці, що дух веселить?
Як не любити утоми цілющої
Після гарячої гри?
Поклику птаха над темною пущею,
Рідних пісень з-за гори?
Як не любити любов'ю наснажених,
Мудрістю сповнених книг?
Троп невідомих, дерзань ще не зважених
І небосхилів нових?

Учень___ Усе те, про що ми з вами говорили, можна назвати єдиним словом — Батьківщина. Та єдина прекрасна Батьківщина, яку в високому розумінні цього слова ми теж називаємо матір'ю:

Україно, ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік.

Одна-єдина мати в кожного із нас, і одна-єдина — Батьківщина. Давайте пригадаємо разом знамениту поезію В.Симоненка «Лебеді материнства».
(Учениця читає поезію «Лебеді материнства».)

Учень___ Мені здається, може, я не знаю —
Було і буде так у всі часи.
Любов, як сонце, світу відкриває
Безмежну велич людської душі.

Сила любові полягає в тому, що люди в ім'я цього почуття прагнуть ідеалу, стають духовно досконаліші. «Коли любиш, то таке багатство відкриваєш у собі, стільки ніжності, привітності, навіть не віриться, що так умієш любити», — писав А.Чехов. «Зіпсовані люди — це ті, у яких немає любові», — зауважував Б.Шоу.
Віра в любов. Яка вона природна в юнацькі роки, коли виховується характер, формується особистість. Адже віра в любов це насамперед віра в ідеал, віра у прекрасне, віра в людину, у її високе покликання.
Якою ви мрієте бачити свою кохану людину? ( спочатку я хочу почути відповіді хлопців. Про яку дівчину ви мрієте?
(Відповіді хлопців класу.)
Учень___ Славетний вихователь А.Макаренко говорив, що жіноча цнотливість і жіноча гідність — саме ті якості, які необхідні, щоб завоювати кохання. Якщо дівчину, жінку немає за що поважати, вона не  викликає до себе любові.
Берегти своє почуття, цінити кохання, допомагати коханому — обов'язок жінки, дівчини, її щастя і радість.
Правильно каже героїня п'єси «Твоя особиста справа», звергаючись до своєї доньки, яка вперше покохала: «Не помилися, пташеня. Сто разів перевір своє кохання. Сто разів. І будь гордою, дівчинко. Не дозволяй легко любити себе. Не давай цілувати себе на всіх перехрестях: зорі побачать. Вимагай, щоб тебе берегли, щоб любили міцно і вірно. Тоді не буде дітей без батьків, покинугих жінок, самотності».
Прекрасні слова. І дуже влучні. Адже жінка, як зауважував Анатоль Франс, велика вихователька чоловіків.
А яким би ви хотіли бачити свого обранця, дівчата?
(Відповіді дівчат класу.)

Учень___ А ось про якого лицаря мріє сучасна випускниця
«...На небі зорі такі, що, здається, їх можна торкнути рукою, — низькі, яскраві. Який чудовий вечір! Чи це у мене настрій такий чудовий?.. Я думаю про Нього, близьку і дорогу мені людину, мого коханого, мого єдиного. Я навіть розмовляю з ним, хоч його немає поруч. і я одна під зорями.
...Як я вірю тобі! Я знаю, ти справжня Людина, сильна і добра, благородна і ніжна, нетерпима до брехні, до підлабузництва, до всякого бруду, який заважає людям бути щасливими. Ти любиш життя і все живе, квіти і птахів, умієш розмовляти з ними і слухати їх. І ще ти любиш книжки — з тобою так цікаво говорити про прочитане. Ти романтик і мрійник. Ти завжди даруєш мені квіти. Мені так надійно і просто з тобою, бо ти вмієш постояти і за себе, і за мене.
І я знаю: де б я не була, ти знайдеш мене, упізнаєш серед тисячі й зупинишся біля мого порогу. Бо недарма ж так довго і так вірно чекала тебе, мій любий Герою, найкращий і найсучасніший хлопче у світі.
Твоя Ассоль...»

У ваших відповідях наскрізною була думка про те, що людина, яку ви покохаєте, має бути красивою. А чи всяка краса здатна викликати любов?
(Відповіді учнів.)
Учень___ Мігель Сервантес писав: «Не всяка краса викликає любов: іноді вона тішить око, але не полонить серце».
Тема любові — одна з найдавніших і вічно молодих, злободенних. Вона невичерпна. її оспівували у своїх творах кращі поети Давньої Греції і Риму, вона хвилює і наших сучасників.

Учень___ А зараз я хочу звернутися до думок людей, які не були героями романів і поем. Але коли читаєш рядки їхніх листів, то здається, що читаєш надзвичайно цікавий роман, і це таки справді великий роман, створений найвеличнішим із митців — людським серцем, яке мислить і страждає.
Учень___ Нам зараз по 17 років. Прекрасний вік. Час, коли до вас приходить кохання. Серце тягнеться до чудових поетичних рядків. Я думаю, у кожного з вас є улюблені вірші про кохання. Давайте просто їх почитаємо і послухаємо. Без аналізу, без обговорення. Почитаємо для себе, для душі.

(Учні  читають вірші про кохання.)

Учень___ Так що ж дає любов людині? Чи можна сказати, що любов — це багатство? Від кого залежить, чим стане наша любов?

Чем станет любовь твоя:
Песней, хлебом,
Кипящей сталью,
Соколом в поднебесье,
Морем за дальней далью?
Или, сорвавшись с виси,
Камнем в глубь сердца канет?
От нас самих зависит,
Чем любовь наша станет.
Л. Татьянічева

Любов — це щастя, радість. Але вона і велика відповідальність, яку молоді люди, на жаль, не завжди усвідомлюють. Любов хвилює людей різного віку, та найбільше, звісно, молодих. Адже в юності любов виникає вперше, і саме від юності залежить, чи розквітне вона пишним цвітом на все життя, чи зав'яне, так і не розпустивши пелюсток. Тож бажаю вам, юні друзі, щоб любов завжди була поряд із вами, адже вона — вічна.

Я вернувсь
Сто літ минуло. Я вернувсь
 Із темряви на землю знову.
 Замружив очі, похитнувсь,
В полон узятий новизною.
 Аж чую... Шелестить трава,
 Струмок свої джеркоче вірші:
 «Я вас люблю», — звучать слова
 І світяться, не застарівши.
 Тисячоліття пропливло,
Що пам'ятав я — замело
 Пісками всіх часів новітніх.
 Та зорі плачуть все одно,
 Дізнавшися, що сонце вийде.
 А люди — так було давно —
З любов'ю навпіл ділять відчай...
 Я встиг. І повернувся знов.
 За спиною лишилась вічність.
 Світ дивиться в нове вікно,
І знову світ, як завше, інший.
 Але ж — біліє нам зима,
 І квіти в лузі світять сонно,
 Любов одвічная — жива,
 Вона, можливо, наша совість.
Р.Гамзатов


Звучить легка музика і одна учениця підводить підсумок задаючи присутнім питання

    Назвіть вислови про Кохання

    Що для Вас "Кохання" ?

    Чи має значення для Вас різниця у віці?

    Чи існує дружба між чоловіком і жінкою? (Ваша думка)

    Благодатний грунт для зародження кохання. Роздуми.
 
  
Тест – опитування
 ( всім присутнім роздаються вислови. Учні повинні вибрати , який із висловів їм найкраще імпонують, а після цього ведуча зачитає  відповіді і кожний зробить самостійно висновок для себе)

Виберіть вислів, який Ви вважаєте найбільш влучним.
  1. В коханні головне - несподівано з’явитися і вчасно зникнути. (Т.Драйзер)
  2. Не можна брати шлюб з жалості. В тому числі й до себе. (сестра Керрі)
  3. Кохання - то не мистецтво, а наука й техніка. (Марк Твен)
  4. Є незамінні жінки (чоловіки), й до того ж дуже багато. (О.Дюма)
  5. Кохання - найсвітліша форма проведення вільного часу. (Драга)
  6. Кохання - це лірика твердого тіла й фізика м"яких почуттів. (Сухомельський)
  7. Шлюб треба брати не з тим, з ким можна, а з тим, з ким неможливо не взяти."( )



Вислови - відповіді

  1. В коханні головне - несподівано з’явитися і вчасно зникнути. (Т.Драйзер)
Ви не вмієте кохати, але вмієте бути коханим
  1. Не можна брати шлюб з жалості. В тому числі й до себе. (сестра Керрі)
Принаймні, Ви вмієте любити себе
  1. Кохання - то не мистецтво, а наука й техніка. (Марк Твен)
Ви кохаєте, не вміючи
  1. Є незамінні жінки (чоловіки), й до того ж дуже багато. (О.Дюма)
Так, Ви вмієте любити. Причому, всіх одночасно
  1. Кохання - найсвітліша форма проведення вільного часу. (Драга)
Ви безтямно закохані... в свою роботу. Але Вас там, здається, люблять не дуже
  1. Кохання - це лірика твердого тіла й фізика м"яких почуттів. (Сухомельський)
Ви вмієте кохати, але не кохаєте
  1. Шлюб треба брати не з тим, з ким можна, а з тим, з ким неможливо не взяти."( )
Ви вмієте кохати, але Вас - не вміють

  
Тест
тест, який визначить, наскільки стабільним є  чи буде ваш шлюб.  Деякі із запитань у цьому списку склав психолог доктор Ґеорґ Ларсон, який допоміг багатьом людям налагодити добрі стосунки. Він, як і я, дотримується думки, що вдалий шлюб – це не випадковість. Він наявний лише тоді, коли люди знають, чого вони хочуть і як вони можуть цього досягти.
Слово дружина замініть на дівчина
Дайте відповіді “так” чи “ні” і підрахуйте свої результати.
1
2
3
4
1. Чи ви справляєте на дружину гарне враження про себе?




2. Чи ви шануєте в дружині ті самі риси, які шануєте в собі?




3. Чи посміхаєтеся спонтанно, коли бачите свою дружину?




4. Чи спільне перебування з вами додає вашій дружині сил?




5. Чи ви і ваша дружина можете чесно сказати, чого ви справді хочете, не маніпулюючи одне одним і не хитруючи?




6. Якщо дружина раптом розгнівалася на вас, чи ваша добра думка про неї не зазнає краху?




7. Чи можете сприймати свою дружину такою, якою вона є, замість того щоб будувати плани, як її змінити?




8. Чи ваша поведінка відповідає вашим словам?




9. Чи ваші вчинки засвідчують, що дружина для вас важлива?




10. Чи ви можете почувати себе затишно в присутності дружини, яка одягнена в старий халат?




11. Чи ви охоче представляєте дружину своїм друзям і знайомим?




12. Чи ви можете поділитися з дружиною своїми невдачами і розчаруваннями?




13. Чи могла б ваша дружина сказати, що ви вмієте вислухати?




14. Чи ви довіряєте дружині вирішувати ваші проблеми?




15. Чи ви розповідаєте своїй дружині, що маєте проблеми і потребуєте її підтримки?




16. Чи ви вважаєте, що без дружини ваше життя не було б щасливим і повним?




17. Чи ви підбадьорюєте свою дружину, хвалите її здібності?




18. Чи ви можете вчитися у своєї дружини і чи зважаєте на те, що вона говорить?




19. Якби ваша дружина завтра померла, чи були б ви щасливі від того, що свого часу познайомилися і одружилися з нею?




20. Чи ваша дружина почуває себе важливішою, ніж хтось чи щось інше у вашому житті?




21. Як ви думаєте: чи ви знаєте щонайменше п’ять найважливіших потреб вашої дружини і чи вмієте їх правильно задовольняти?




22. Чи ви знаєте, що потрібно вашій дружині, коли вона в скрутному становищі і не може сама собі зарадити?




23. Якщо ви образили свою дружину, чи визнаєте свою провину і чи просите в неї вибачення?




24. Чи може дружина сказати, що хоч раз протягом дня ви її похвалили?




25. Чи може дружина сказати, що ви відкриті до її зауважень?




26. Чи може дружина сказати, що ви добрий захисник і знаєте, де закінчуються її, жіночі, повноваження?




27. Чи може дружина сказати, що ви берете до уваги її почуття і думки, коли приймаєте важливе рішення, яке стосується сім’ї чи її самої?




28. Чи може дружина сказати, що ви охоче проводите з нею свій вільний час?




29. Чи може дружина сказати, що ви даєте добрий приклад поведінки, про яку вона мріє?




30. Чи можете стверджувати, що викликаєте в дружини інтерес, коли повідомляєте їй те, що важливо лише для вас?





Дайте відповіді “так” чи “ні” і підрахуйте свої результати.
Отож, якщо ви відповіли “так” на 10 чи менше запитань, то ваші стосунки потребують термінових змін.
Якщо у вас від 11 до 19 відповідей “так”, то ви повинні працювати над покращенням ваших стосунків.
Якщо у вас понад 20 відповідей “так”, то ви на правильному шляху до щирих стосунків любові.

Якщо людина робить улюблену справу то Вона дістає задоволення і любить її. А задоволення дістає тільки тоді, якщо в неї все вдається, тому визнач свої здібності
Тест
Визнач  здібності
І. Технічні здібності
  • Цікавиться різноманітними машинами та механізмами.
  • Постійно конструює моделі, шукає причини несправності механізмів і ремонтує їх.
  • Постійно креслить і створює ескіз механізму.
  • Цікавиться технічною літературою.
  • Сама вже щось виготовила з технічних моделей.

ІІ. Музичні здібності
  • Дуже любить музику.
  • Швидко запам'ятовує мелодію.
  • Грає на якомусь інструменті.
  • Створює власні мелодії.
  • Не пропускає жодного концерту музикантів.

ІІІ. Спортивні здібності
  • Енергійно й постійно рухається.
  • Смілива, не боїться синців.
  • Грає у спортивні ігри.
  • Спритно справляється з ковзанами, лижами, м'ячем.
  • Фізично розвинена, має добру координацію рухів, пластична, граціозна.
  • Захоплюється спортом.
  • Ніколи не втомлюється.

IV. Літературні здібності
  • Розповідаючи будь-що, не втрачає головної думки.
  • Любить фантазувати.
  • Уміє підібрати вдалі слова в усних і письмових розповідях, які добре передають емоційний стан і почуття людини.
  • Любить писати вірші, розповіді.
  • Веде літературні щоденники.
  • Багато читає художньої літератури.
  • Має власні творчі доробки.

V. Артисті здібності
  • Уміє виразити свої думки мімікою, жестами, рухами.
  • Уміє привернути увагу тих, кому розказує.
  • Може змінювати тональність розповіді.
  • Охоче виступає перед великою масою людей.
  • Легко копіює звички людей.
  • Тяжіє до красивого одягу.
  • Співає, грає, емоційна.

VI. Художні здібності
  • Свій настрій виражає через малюнки чи ліплення.
  • Дуже уважна до творів мистецтва.
  • Завжди малює, ліпить, комбінує фарби.
  • Може дати аналіз художньому полотну.
  • Любить дивитись передачі про художників, відвідувати художні виставки.

VII. Наукові здібності
  • Чітко та яскраво розуміє абстрактні поняття й узагальнення.
  • Уміє чітко виразити свою думку та записати її.
  • Тяжіє до читання наукової, науково-популярної літератури.
  • Знаходить власне пояснення спостережуваних явищ і подій.
  • Має власні проекти, конструкції, схеми, колекції.
  • Не засмучується, якщо її винахід не підтримують інші.

VIII. Педагогічні здібності
  • Дуже любить дітей.
  • Добре розмірковує, чітко мислить, розуміє причини та мотиви вчинків інших людей.
  • Легко та швидко засвоює новий матеріал.
  • Дуже любить виступати перед однолітками.
  • Ставить багато запитань батькам і вчителям.
  • Багато читає художньої літератури (і в першу чергу про школу, учителів).
  • Дуже спостережлива.
  • Тяжіє до всього нового.
  • Завжди охайна, спокійна, увічлива.
  • Завжди знаходить контакт з іншими людьми.