Робота
педагога це не тільки уроки, олімпіади, змагання. Щоб пізнати дитину треба з нею поспілкуватися
за межами навчального процесу, в невимушеній обстановці, де вона розкриє себе, відкриється. Це може бути гурток.
ПРОГРАМА
ГУРТКА
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО
ВИХОВАННЯ
«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»
Заступник з виховної роботи: Герич М.В.
Керівник гуртка: Кишкан
Л.Б.
|
89203
Перечинський район,
с. Сімер, вул. Будівельників, 8. (03145) 21897
perechin_lizej13@ua.fm
|
ПРОГРАМА ГУРТКА
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»
ПЕРЕЧИНСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ
Важливо, щоб ціле покоління
почало
думати по-іншому, бо воно ще не
розчароване,
у нього - все попереду.
Успіх країни починається з
твого успіху.
Розуміння цього не станеться
завтра,
не дасть швидких результатів,
але зрушення в свідомості
приведе
до дій і майбутнього успіху.
Святослав
Вакарчук
Програма з
національно-патріотичного виховання учнів Перечинського професійного ліцею розроблена
на основі Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді,
яка затверджена наказами Міністерства освіти і науки України:
•
від
28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання
дітей та молоді»,
•
від
16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного
виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції
національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій
щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних
закладах»,
•
від
16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ
Сьогодні
Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів,
які мають надзвичайно велике значення
для подальшого визначення долі України.
Державотворчі процеси, що
відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання
національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і
продовжувачів національно-патріотичних традицій.
Становлення і розвиток незалежної
України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови
усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї
країни. Відтак, патріотичне виховання
учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої
особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача
національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських
почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до
своєї Вітчизни, рідної землі, свого
народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і
готовність до їх захисту.
В основі системи патріотичного виховання
має бути національна ідея як консолідуючий чинник розвитку суспільства і нації
в цілому.
Отож, виховання патріотизму сьогодні,
як ніколи, актуально. І не тільки для
системи освіти, а й для держави в цілому. Саме зараз ми повертаємося до
споконвічних цінностей: утвердження
первинності любові до Батьківщини і людей, духовності, моральності, бережного
ставлення до природних скарбів і національних надбань нашого народу. Формування
у молоді любові до рідної країни, здійснюється в першу чергу сім'єю,
ліцеєм, позашкільними закладами, громадськими організаціями, а також
безпосередньою участю учнівських органів самоврядування освітніх закладів.
Усе це створює необхідні умови для розвитку
національно-патріотичного виховання в гуртку
нашого закладу та створення єдиної цілісної комплексної системи роботи
з цього напрямку, яка викладена в програмі закладу - «З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ».
Мета гуртка:
полягає у створенні методологічних засад для системної і цілеспрямованої
діяльності виховання у молоді — патріота
України, соціального досвіду готовності до виконання громадянських і
конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу,
досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина
Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної,
інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.
Завдання гуртка:
програма передбачає створення цілісної
системи національно-патріотичного виховання учнів закладу шляхом реалізації
таких виховних завдань:
·
утвердження в свідомості і почуттях вихованців
патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного
минулого України;
·
виховання правової культури, поваги до Конституції
України, Законів України, державної символіки
— Герба, Прапора, Гімну України та
історичних святинь;
·
підвищення престижу військової служби, а звідси –
культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя;
·
усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою,
правами людини та її патріотичною відповідальністю;
·
формування у гуртківців толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
·
культивування кращих рис української ментальності –
працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення
до природи;
·
формування мовленнєвої культури;
·
спонукання зростаючої особистості до активної протидії
українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму;
·
сприяння набуттю молоддю соціального досвіду,
успадкування
духовних та культурних надбань українського народу.
духовних та культурних надбань українського народу.
Принципи реалізації Програми:
Національно-патріотичне
виховання має власні принципи, що відображають його специфіку. Серед них:
- принцип національної спрямованості, що передбачає виховання любові до рідної
землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до
культури всіх народів, які населяють Україну, пишатися приналежністю до
українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;
- принцип самоактивності й саморегуляції:
формувати та розвивати у молоді здатність до критичності й самокритичності, прийняття самостійних рішень
та почуття відповідальності в своїх діях та вчинках;
- принцип полікультурності: формування в учнів відкритості,
толерантності, толерантного ставлення до цінностей, культури, вірувань інших
народів, сприймати українську культуру як невід’ємну складову культури
загальнолюдської;
- принцип соціальної відповідальності: узгодження змісту і методів патріотичного
виховання з реальною соціальною
ситуацією;
- принцип міжпоколінної наступності: збереження для нащадків зразків української
культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.
Учасники
Програми:
гуртківці
гуртків, педагогічний колектив, батьки учнів закладу, учнівський орган
самоврядування закладу
Місце
реалізації Програми:
Перечинський
професійний ліцей
Організатори: адміністрація закладу, методична Рада, керівник гуртка, психолог.
Фінансове забезпечення:
-
для проведення масових виховних заходів
(папір формату А4 – 2 пачки, кольоровий папір, фарби, скіпери, фломастери та
ін. розхідний матеріал на суму 1000 грн.);
- фінанси для придбання дипломів,
грамот, призів на проведення конкурсних програм
(1 500 грн.)
- фінанси для організації та проведення
екскурсії в музеї району, області (вирішується в робочому порядку).
(Загальна
сума складає _______________________________ грн.)
Партнери: Перечинське управління юстиції, батьківський комітет,
центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, музей
народної архітектури та побуту, районний центр бібліотечної системи.
Програмою передбачено проведення
циклу різноманітних за формою і змістом заходів:
-
флеш-мобів;
-
патріотичних експедицій;
-
туристських походів;
-
святкових і пізнавальних програм;
-
конкурсів;
-
фестивалів;
-
цікавих зустрічей;
-
проведення районних етапів конкурсів ;
-
проектів та участь в обласних конкурсах ;
ПЛАН
І. Підготовчий: (Вересень-
Жовтень)
-
обговорення
відповідної проблеми на засіданні методичної Ради;
-
інструктивно-інформаційні
семінари для класних керівників з національно-патріотичного виховання.
ІІ. Організаційний: (Вересень-
Жовтень)
-
розроблення
плану роботи гуртка;
-
затвердження
плану;
-
пошук
партнерів та фінансів для роботи гуртка.
ІІІ. Практичний: (Вересень
– Червень)
-
проведення масових заходів з реалізації плану гуртка;
-
висвітлення
матеріалів заходів на сайті закладу.
ІУ. Підсумковий:
-
оформлення матеріалів проведених заходів плану
роботи гуртка;
-
узагальнення
матеріалів, підведення підсумку.
Комментариев нет:
Отправить комментарий