З Україною в серці



Робота педагога це не тільки уроки, олімпіади, змагання.  Щоб пізнати дитину треба з нею поспілкуватися за межами  навчального процесу, в невимушеній обстановці, де вона розкриє себе, відкриється. Це може бути гурток.





ПРОГРАМА  
ГУРТКА 
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО   ВИХОВАННЯ

«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»



Заступник з виховної роботи:         Герич М.В.
Керівник гуртка:                                   Кишкан Л.Б.

89203
Перечинський район,
 с. Сімер,
вул. Будівельників, 8.

(03145) 21897
perechin_lizej13@ua.fm






ПРОГРАМА ГУРТКА
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ» 
ПЕРЕЧИНСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ
Важливо, щоб ціле покоління почало
думати по-іншому, бо воно ще не розчароване,
у нього -  все попереду.
Успіх країни починається з твого успіху.
Розуміння цього не станеться завтра,
 не дасть швидких результатів,
але зрушення в свідомості приведе
 до дій і майбутнього успіху.
                               Святослав Вакарчук

Програма з національно-патріотичного виховання учнів Перечинського професійного ліцею   розроблена  на основі Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, яка  затверджена наказами Міністерства освіти і науки України:
      від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»,
      від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»,
      від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».




ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

         Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно  велике значення для подальшого визначення  долі України.
          Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій.
          Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Відтак, патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї  Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту.
         В основі системи патріотичного виховання має бути національна ідея як консолідуючий чинник розвитку суспільства і нації в цілому.
         Отож, виховання патріотизму сьогодні, як ніколи, актуально.  І не тільки для системи освіти, а й для держави в цілому. Саме зараз ми повертаємося до споконвічних цінностей: утвердження первинності любові до Батьківщини і людей, духовності, моральності, бережного ставлення до природних скарбів і національних надбань нашого народу. Формування у молоді любові до рідної країни,  здійснюється в першу чергу сім'єю,  ліцеєм, позашкільними закладами, громадськими організаціями, а також безпосередньою участю учнівських органів самоврядування освітніх закладів.
Усе це створює необхідні умови для розвитку національно-патріотичного виховання в гуртку  нашого закладу та створення єдиної цілісної  комплексної системи  роботи  з цього напрямку, яка викладена в програмі  закладу - «З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ».




Мета  гуртка:
  полягає у створенні методологічних засад для системної і цілеспрямованої діяльності виховання у молоді — патріота  України, соціального досвіду готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.

Завдання гуртка:
програма передбачає створення цілісної системи національно-патріотичного виховання учнів закладу шляхом реалізації таких виховних завдань:
·         утвердження в свідомості і почуттях вихованців патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
·         виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символікиГерба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;
·         підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя;
·         усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
·         формування у гуртківців толерантного ставлення  до інших народів, культур і традицій;
·         культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;
·         формування мовленнєвої культури;
·         спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму;
·         сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування
духовних та культурних надбань українського народу.




Принципи реалізації  Програми:

Національно-патріотичне виховання має власні принципи, що відображають його специфіку. Серед них:

- принцип національної спрямованості, що передбачає виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до культури всіх народів, які населяють Україну, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;

- принцип самоактивності й саморегуляції: формувати та розвивати у молоді здатність до критичності й  самокритичності, прийняття самостійних рішень та почуття відповідальності в своїх діях та вчинках;

- принцип полікультурності: формування в учнів відкритості, толерантності, толерантного ставлення до цінностей, культури, вірувань інших народів, сприймати українську культуру як невід’ємну складову культури загальнолюдської;

- принцип соціальної відповідальності: узгодження змісту і методів патріотичного виховання  з реальною соціальною ситуацією;

- принцип міжпоколінної наступності: збереження для нащадків зразків української культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.


Учасники  Програми:
гуртківці гуртків, педагогічний колектив, батьки учнів закладу, учнівський орган самоврядування закладу
Місце  реалізації  Програми:
Перечинський професійний ліцей
Організатори: адміністрація закладу,  методична Рада, керівник гуртка, психолог.
Фінансове забезпечення:
         - для проведення масових виховних заходів (папір формату А4 – 2 пачки, кольоровий папір, фарби, скіпери, фломастери та ін. розхідний матеріал на суму 1000 грн.);
         - фінанси для придбання дипломів, грамот, призів на проведення конкурсних програм  (1 500 грн.)
         - фінанси для організації та проведення екскурсії в музеї району, області (вирішується в робочому порядку).
(Загальна сума складає _______________________________ грн.)
Партнери:  Перечинське  управління юстиції, батьківський комітет, центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, музей народної архітектури та побуту, районний центр бібліотечної системи.
Програмою  передбачено проведення циклу різноманітних за формою і змістом заходів:
-         флеш-мобів;
-         патріотичних експедицій;
-         туристських походів;
-         святкових і пізнавальних програм;
-         конкурсів;
-         фестивалів;
-         цікавих зустрічей;
-         проведення районних етапів конкурсів ;
-         проектів та участь в обласних конкурсах ;



ПЛАН

І. Підготовчий: (Вересень- Жовтень)
-          обговорення відповідної проблеми на засіданні методичної Ради;
-          інструктивно-інформаційні семінари для класних керівників з національно-патріотичного виховання.

ІІ. Організаційний: (Вересень- Жовтень)
-          розроблення плану роботи гуртка;
-          затвердження плану;
-          пошук партнерів та фінансів для роботи гуртка.

ІІІ. Практичний: (Вересень – Червень)
-          проведення масових заходів з реалізації  плану гуртка;
-          висвітлення  матеріалів заходів на сайті закладу.

ІУ. Підсумковий:
-          оформлення матеріалів проведених заходів плану роботи гуртка;
-          узагальнення  матеріалів, підведення підсумку.


Google Диск гуртківців




Комментариев нет:

Отправить комментарий