Час, в який ми живемо, дивовижний своїми звершеннями.
Проникнення в морські і земні глибини, в таємниці живої клітини, створення
матеріалів із заданими властивостями, управління процесами за допомогою машин і
багато-багато іншого, про що раніше тільки мріяли, стало під силу людині. Темпи
науково-технічного прогресу постійно зростають. Щоб краще підготувати учня до
величного і почесного діла вчителеві необхідно регулярно працювати, оволодівати
«всіма тими багатствами, що їх виробило людство», щоб передати знання своїм учням.
«Якщо хочете чогось навчитися – робіть це!»
Роберт С. Шанк
Справжній фахівець, навіть набувши певного досвіду,
ніколи не зупиниться, переосмислює вже пізнане, завжди шукає щось нове,
доповнює власні наробки, збагачується досвідом колег. Сьогодення вимагає
постійно вчитися ґрунтовно, але економно і швидко. Тому на допомогу проходять
різні засоби навчання, а серед них невід’ємною частиною є навчальна література.
Це звичайно підручники, посібники (навчальні, методичні, науково-методичні) довідники,
довідникова література, збірники, тощо.
Скільки треба прочитати, проаналізувати, дослідити
відповідної літератури, щоб підготуватися до уроку і донести свої знання учням?
Педагоги постійно працюють над
підготовкою до занять, вибором матеріалу, а також способу його подачі. Педагоги, повинні дати запас знань своїм
учням, а головне навчити цей запас майстерно поповнювати та використовувати. Навчальна
література дає змогу учням засвоїти програмовий матеріал, дозволяє самостійно
працювати під керівництвом учителя, здійснювати самоперевірку. Завдання
педагога навчити учня працювати з книгою, навчити різних форм конспектування
опрацьованого матеріалу (план, конспект, тези, виписування цитат, анотування,
рецензування, складання довідки, формально – логічної моделі, матриці ідей,
тематичного тезаурусу, графічні записи і т.д.). Розгляд і аналіз учнями
таблиць, малюнків та інших ілюстрацій, вміщених у підручнику, дає змогу
синтезувати прочитане, встановити зв’язки між розглядом та аналізом з текстом
підручника та знаннями, здобутими раніше. Робота з книгою дає можливість
обробити інформацію у припустимому темпі та у зручний час.
Щоб щось робити інакше, потрібно уміти і
бачити інакше.
Пол
Еллер
На сьогоднішній
день ніхто не уявляє собі життя без комп’ютера. Новітні технології заповнюють наше життя
щоденно. Тому, крім навчальної літератури, тобто традиційного навчання, при
проведенні уроку необхідно використовувати електронні засоби навчання.
Метою будь-якого проекту електронного навчання є
забезпечення якісного здобуття знань учнями за допомогою інформаційних
технологій. Для того, щоб встановити який електронний засіб потрібно для
проведення уроку необхідно визначити мету застосування технології (навчання, вправи, екзамени, подання
матеріалу, прямий контакт, дискусійний форум)
Досить часто недостатній рівень технічних вмінь та
навичок учнів користуватися інформаційними технологіями стоїть на заваді
досягнення конкретних навчальних цілей. Поряд з цим, подібну ж проблему створює
відсутність, чи просто мала кількість технічних засобів, як, наприклад,
комп’ютерів.
На сьогоднішній день і не кожен вчитель психологічно
готовий до використання як інформаційно-комунікативних технологій так і
інтерактивних технологій навчання, розуміє тенденції розвитку інформаційних
технологій, можливості та результати їх впровадження.
Вміння застосовувати електронні засоби
навчального призначення (наприклад з фізики, хімії, біології, літератури), знання апаратних засобів (принтер, сканер,
веб-камера, інтерактивна дошка) полегшить підготовку до уроку. Викладачі з різних
предметів зуміють підготувати урок за допомогою конструкторів, надрукувати конспект
та роздатковий матеріал, підготувати контрольну роботу та роздрукувати у
відповідній кількості, що допоможе
збільшити час на уроці не втомлюючи учнів переписуванням. Вчитель разом
з учнями може підготувати презентацію до відповідної теми. Спостерігаючи за учнями можу відмітити, що
вони з великим задоволенням створюють презентації, а якщо вчитель предметник допоможе
у підборі матеріалу і поставить перед учнем правильно завдання, то користь буде
подвійною. Створюючи такі презентації педагог розширює не тільки знання учнів,
а й сам вдосконалюється, збагачуючи свій професійний досвід. Найефективнішими з
огляду на розвиток навичок мислення учнів та навичок до самостійної
дослідницької діяльності є засоби, які проектуються та розробляються самими
учнями при вивченні навчального матеріалу. Викладачі відзначають високий рівень
мотивації учнів до навчання у випадках, коли учням надається можливість за
допомогою інформаційних технологій
представляти результати цікавого для них навчального проекту, що виконувався
під керівництвом педагога.
Викладач формує інформаційну культуру учнів на своїх
уроках. Для цього педагог має бути підготовленим, мати сукупність знань,
навичок та вмінь, що формуються в процесі навчання та самонавчання
інформаційними технологіями.
Звичайно для цього існують курси «Інтел® Навчання для майбутнього», або будь-які інші курси, які допоможуть у
подоланні проблеми, але не завжди є час
відвідати відповідні курси. Навіть, якщо вчитель і пройшов курс навчання, то
існує психологічний бар’єр, який не дозволяє вільно спілкуватися, наприклад, з комп’ютером,
вже не говорю про інші апаратні засоби. Дуже
часто курси формують тільки технологічну компетентність вчителя, що дає їм
можливість працювати з окремими програмами, але не допомагає змоделювати та
провести урок з впровадженням електронних засобів навчального призначення в
комп’ютерному кабінеті. Тому тут постійно має бути співпраця викладачів предметників з викладачів інформатики. Викладачі інформатики та методисти повинні
проводити навчання педагогів та майстрів виробничого навчання основ комп’ютерної грамотності та впровадження
інформаційних технологій в навчально виховний процес.
В наш мобільний час комп’ютер та технічні засоби стали
невід’ємною частиною нашого життя. Але не всі викладачі так можуть сказати, тому
наш обов’язок навчити їх користуватися і програмними, і апаратними засобами, і
Інтернетом для раціональнішого використання часу, для впевненості в свої
можливості і просто для себе. Вміння
працювати з текстовими, графічними, табличними процесорами, з програмами для
створення електронних презентацій, програми для створення публікацій, сайтів
урізноманітнять уроки та зацікавлять учнів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий