Вчитель повинен бути
тонкий психолог, спостережливий педагог, не байдужий дослідник. Мені подобається моя робота, тому
намагаюся проводити різні уроки та використовувати різні методичні прийоми.
Один урок може бути феєричний, а інший
- звичайний, робочий, буденний. Але будучи трішки дослідником і
психологом, необхідно надавати перевагу
ділу, а не красномовству. Інколи за
формою ми не бачимо змісту. Гонитвою за славою, визнанням, або навпаки, за
байдужістю, ми забуваємо про головне -
людину, учня, особистість. Якщо, ти робиш якусь справу, то роби її на
совість. А для цього необхідно бути професіоналом своєї справи, розвивати в собі
комунікативність, креативність, не
боятися новизни, вивчати людську душу. А тоді
написання конспекту,
підготовка до уроку, та
проведення уроку будуть іти з самої
глибини, на одному подиху і в задоволення від обраної професії. Не треба боятися поразок, головне вміти
піднятися і іти дальше. Едісона якось запитали: «Правда, що у вас було понад
10 000 невдач до того, як ви винайшли лампочку?» - «Це не були невдачі, -
відповів вчений. – Це були випробування . І з кожного з них я дізнався, чого
мені не треба робити».
Готуючись до уроків вчитель опрацьовує безліч літератури,
штурмує Інтернет, а я звичайно не виняток. Тому представлю деякі напрацювання,
що використовую на своїх уроках. Хочу тільки відмітити, що деякі з ігор
проводили навіть мої вчителі, тільки ці
методичні прийоми тоді так модно не
називалися. Але, що гріха таїти, ми ж то знаємо, що світ розвивається по
спіралі. Все повторюється тільки в іншому ракурсі.
Робота
з текстом
«Питання
- відповідь» або за матеріалами
Садкіної В.І. - «Ланцюжок»
На уроці доводиться часто працювати з підручником. Тому,
я завжди виділяю, які абзаци необхідно опрацювати. Після прочитання тексту
ставлю запитання на яке учень має відповісти одним словом. В свою чергу учень
ставить запитання іншому учневі, а цей має відповісти одним словом на
запропоноване питання і поставити запитання слідуюючому учневі і т.д. Тим самим
учні вчаться не тільки відповідати, а й ставити запитання.
«Пантоміма»
або з ТБ «Зроби мені смішно»
Після прочитаного тексту, або нової теми учні записують
на аркушах ключові слова (вчитель може сам підготувати слова). Нікому їх не
показують і віддають вчителеві. Виходить один учень виходить до дошки, витягає
листок з словом і показує жестами, що на
ньому написано. Інші учні мають відгадати.
Учні дуже люблять цю гру, бо вони повторяють за урок нові
і старі терміни, в них розвивається уява, логічне мислення, а головне урок
проходить веселе, невимушено.
Наприклад до теми «Служби Інтернет » ключові слова:
WWW
|
Пересилка
файлів
|
E
-mail
|
Телеконференції
|
ІСQ
|
Інформаційна
служба
|
FTP
|
Електронна
пошта
|
Форум
|
Інтерактивне
спілкування
|
Перевірка домашнього завдання,
або закріплення вивченого матеріалу
Гра «Так чи ні»
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже в «Так чи ні»
Тоді питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом «Ні» чи «Так»
Такі слова лагідно,
доброзичливо, душевно написав А. Бортняк в дитячому віршику «Так чи ні?». В сучасній
літературі подібна гра може називається «Мозгова атака», нас вчили просто
- «фронтальне опитування», як хочете так
і називайте, я також від настрою по різному називає, але приведу декілька
прикладів.
Предмет «Інформаційні
технології»
Гра «Так чи ні?»
1.
Для створення, редагування
та перегляду текстових документів служать графічні редактори? НІ
2.
«Блокнот» -
графічний редактор? НІ
3.
Paint - найпростіший текстовий
редактор? НІ
4.
Програма Paint запускається
командою Пуск -> Програми -> Стандартні -> Paint? ТАК
5. Текстові процесори дозволяють форматувати, тобто
оформлювати текст? ТАК
6.
У растрових редакторах
графічний об'єкт представлений у вигляді комбінації точок (растрів)? ТАК
7.
Об’єктом векторного
редактори є точка? НІ
8.
Об’єктом векторного
редактори є лінія? ТАК
9.
Кожна лінія розглядається,
як математична крива ІІІ порядку і представлена формулою? ТАК
10.
Широко застосовуються у
рекламі, оформленні обкладинок поліграфічних видань редактори тривимірної
графіки? ТАК
«А під кінець скажи мені:
цікава
гра у «Так чи ні?»
Гра «Мозгова атака». При опитуванні учні мають відповідати швидко, лаконічно на
одному подиху.
1. Яке
призначення програми PowerPoint?
-
для
створення і демонстрації презентацій призначена програма PowerPoint.
2. Що
таке презентація?
-
Презентація
– це набір слайдів
3.
Що можуть містити слайди?
-
текст, графічні об’єкти, рисунки, кнопки тощо.
4. Які
ви знаєте основні компоненти мультимедіа?
-
звук,
відео та анімацію – три основні компоненти мультимедіа
5. Якими
способом можна створити презентацію?
-
вручну як нову презентацію;
-
за допомогою зразків типових презентацій;
-
за допомогою майстра авто змісту.
«Доміно»
Речення написано на декількох листочках, необхідно його скласти. Можна
малюнок розрізати на декілька частин і учні мають його скласти і підписати. (Сьогодні
наші діти складають пазли, а в дитинстві
ми різали листівку і складали, щоб знову її відтворити) Нове, добре забуте
старе.
Приклади
- це цілий комплекс
|
модулів, узгоджена робота
|
Сьогодні практично
|
яких забезпечує необхідний
|
взаємопов'язаних програмно-апаратних
|
рівень
|
будь-яка комп'ютерна система
|
інформаційного та обчислювального сервісу
|
системного програмного
|
систем, створення більш досконалих
|
визначальною для проектування і
|
з погляду побудови основи
|
різноманітних операційних систем.
|
інформаційних технологій та інформаційних
|
У цьому значенні роль
|
забезпечення є
|
Наприклад
відтворити картинку. Картинку необхідно розрізати на декілька частин.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |

«Допиши,
доповни речення»
Інтернет
— це глобальна _______________ мережа, яка об'єднує велику
кількість______________ мереж, а водночас — мільйони комп'ютерів на планеті з
метою ____________ даними і доступу до спільних _____________________ресурсів.
Складання асоціативних схем
Учні
можуть самі складати схеми використовуючи запропоновані вчителем слова, або
вчитель починає, а учні продовжують . Наприклад:

Предмет «Основи
технічного редагування»


Ці та інші методи
забезпечують на уроці психологічний комфорт, створюють природні передумови для
виховання в учнів логічного мислення, творчі здібності, креативність. Інколи ми
хочемо працювати по – новаторськи, але забуваємо про учня? Чи зможе він це
осилити? А як йому допомогти, зацікавити? Щоб такі «забави» не перетворили урок на балаган
необхідно сплановано вносити елементи гри в хід уроку. Учням, звичайно, подобається
щось нове, незвичайне. Хочеться створити на уроці атмосферу співпраці.
Підготувати сучасний урок це виснажлива праця, мудрість педагога, пошук,
експериментування. Те, що підходить
одним учням інші не хочуть, або не можуть сприймати. Завдання вчителя знайти
«Золоту середину», гармонію. Всім відомо, що давши на 1 грам більше спеції, їда
зіпсована. Тож нам приходиться постійно працювати над собою перечитуючи слова С. Далі: «Не бійтеся досконалості. Вам її не
досягти.»
.
.
Комментариев нет:
Отправить комментарий